Kostnadseffektiv marknadsföring
Reklam som säljer
LimeTree Production skapar effektiv reklam! Vi är där hela vägen från analyser, idé, grafisk design, strategier, reklamproduktion, hemsidor, banners och kampanjer.
Reklamen/PR ett av de viktigaste verktygen för ett företag att förmedla sitt budskap (identitet profil) till kunden. Reklamen är ett mycket viktigt medium för att delge företagets önskade profil till kunden. Med hjälp av reklam kan man väcka kunders intresse, spela med deras sinnen och känslor och på så sätt skapa ett mervärde.
Marknadsföring som ger resultat:
- Reklamblad eller annonskampanjer
Vi väljer rätt metod, kanal och typ för att att marknadsföra ditt företag, produkt eller tjänst på ett optimalt sätt.
Grafisk profil
-
Grafisk profil
För en organisation, eller ett företag är de grafiska uttrycken – logotyp, profilfärger,
typografi, bilder etc – viktiga verktyg för att tydliggöra den egna profilen – och
därmed kan man påverka hur man i slutändan uppfattas av omvärlden. De grafiska
elementen bidrar till att stärka företagets image. De skapar, rätt nyttjade, förtroende
för verksamheten. Grunden för omvärldens syn på oss, är att vi är tydliga i vår profilering. Genom att konsekvent använda de grafiska reglerna stärker vi »varumärket« och ökar uppmärksamhetsvärdet.Grafisk profil: logotyp, grafisk identitet, typsnitt, färger, bilder, texter
- Vi skapar tilltalande och tydlig grafiska profil som talar om för konsumenten vem du eller vilken produkten är!
Varumärke
-
Varumärke
En av de viktigaste tillgångarna ett företag har är dess Varumärke. Det är mycket viktigt att dess identitet vårdas och utvecklas i linje med varumärkets kärnvärden för att inte missleda kunder och dess image om varumärket.
De som satsar målmedvetet på sitt varumärke har betydligt högre rörelsemarginal än de som inte gör det.
Varumärket är ett löfte om konsekventa upplevelser. Ett enhetligt uttryck för varumärket kommer att förstärka alla aspekter av företagets närvaro på marknaden. Ett konsekvent och likformigt visuellt språk, inklusive den fysiska varumärkesidentiteten, kommer med tiden, på ett unikt och väl igenkännligt sätt, att ge uttryck för varumärket.
Vad är ett varumärke?
Varumärket skapas av företaget, uppfattas av omvärlden
Under de senaste årtiondena har företagsledningar alltmer fått upp ögonen för varumärkens ökade betydelse. Därför har det blivit minst lika viktigt att kontrollera och följa varumärkets värde, liksom man bevakar andra tillgångar i en organisation. Ett varumärke består inte bara av reklam, utan allt som företaget gör och säger påverkar varumärkets värde och anseende.
Varumärket kan sägas vara den bild som företaget skapar i sin omvärld. Bilden skapas i hjärta och hjärna hos intressenterna i en ständigt pågående process. Den bygger på egna och andras uppfattningar samt på den kommunikation som hela tiden förmedlas från företaget. Varumärket blir starkt om bilden av företaget är tydlig, om uppfattningar och kommunikation går hand i hand och om företaget lever i samklang med samhällets förväntningar.
Ett varumärke är auditivt (namnet), visuellt (logotype, symbol och den grafiska profilen), legalt (engelskans trademark) och konceptuellt (engelskans ”branding”). Det finns företagsvarumärken, produktvarumärken och personvarumärken.
Oavsett om företaget arbetar med att bygga sitt varumärke eller ej, skapas en bild och en uppfattning om företaget. De företag som aktivt bygger sina varumärken kan påverka bilden, medan de som inte gör någonting, ger omvärlden fri tolkningsrätt. Det är inte alldeles säkert att bilden som skapas blir den önskade.
Varumärket bär på ett långsiktigt löfte till kunder och omvärld. Det gäller att leva upp till löftet och inte göra intressenterna besvikna, något som i så fall kan få omfattande ekonomiska konsekvenser.
LimeTree Production tar fram kommunikationspolicy och kommunikationsplaner, budskap, identifierar målgrupper, strukturerar informationsarbetet, hjälper till vid val och uppbyggnad av lämpliga kommunikationskanaler, mm.
Image
-
Profil handlar om hur man vill bli uppfattad, vilka signaler man skickar ut, hur man profilerar sig. Image är begreppet för hur man blir uppfattad i praktiken, hur omgivningen ser på oss. Idealet är givetvis när profileringen går hand i hand med den image vi har. Men så är det inte alltid.
imagen skapas hos mottagaren. Organisationens roll är att påverka den förmedlade bilden, men de kan inte bestämma hur den ska se ut. Eftersom individen skapar sig en uppfattning baserad på alla olika intryck kan man säga att imagen, den bild som individen har av en organisation är baserad inte bara på visuella intryck men även allt som en organisation gör och säger.
Kampanjer
-
Kampanjer
Marknadsföring med mervärde i fokus
Marknadsföringskampanjer som reklamkampanjer och annonskampanjer kan se helt olika ut från gång till gång och från företag till företag och beroende till vilka målgrupper reklamen riktar sig till. Vårt syfte är att alltid skapa reklam och marknadsföringsaktiviteter som ger mervärde - få ut mer för pengarna och sälja mer.
Reklam eller annonskampanjer?
Reklam och marknadsföring kan kräva en ansenlig budget och det finns många olika marknadsföringskanaler och strategier att välja mellan. Därför är det viktigt att se till att marknadsföringssatsningen ger det resultat man efterstävar - få valuta för pengarna. Vi hjälper ditt företag att nå ut med ert budskap till era kunder och bidrar till att öka er försäljning. Vi gör allt från mer omfattande reklam och annonskampanjer till mindre trycksaker och reklambanners på Internet.
Trycksaker
-
Trycksaker
Gör dig synlig med stil
Trots Internets stora betydelse för kommunikation med kunderna är fortfarande tryckmaterial ett viktigt medium. Både som reklam, information och inom korrespondens.
Vi gör att från idé, formgivning, copywriting, fotografier, bildbehandling, illustrationer till tryckning på ett kostnadseffektivt och konstruktivt sätt efter behov. Du får trycksaken direkt till din adress i Sverige.
Trycksaker - Möjlighet att synas:
- visitkort
- brevpapper
- kuvert
- reklamblad
- foldrar
- broschyrer
- affischer
- profilprodukter och kläder
- dekaler
- skyltar
- kund och personaltidningar
- roll-ups
- vepor
- banderoller